Nagły ból zęba

Boli Cię ząb? Nie zwlekaj! Umów się na wizytę

• Czy Twój ząb reaguje nadmiernie na zimno, ciepło, lub słodkie posiłki?
  • Czy ból pojawia się samoistnie w nocy?
  • Wypadła Ci korona?
  • Masz uszkodzoną plombę?
  • Złamała Ci się proteza?

Co jest przyczyną bólu zęba?

Najczęstszą przyczyną bólu zęba jest próchnica. Próchnica to ubytek (potocznie nazywany też “dziurą”) spowodowany przez bakterie. Bakterie te metabolizują spożywane przez nas cukry. Produktem ubocznym ich “trawienia” jest kwas, który rozpuszcza szkliwo. Efektem działania kwasu na szkliwo jest ubytek, który odczuwamy dopiero jak toksyny, produkowane przez bakterie, znajdą się w miazdze zęba. Miazga to widoczne na obrazku wnętrze zęba, gdzie znajdują się nerwy i naczynia krwionośne.

Reakcja którą odczuwamy na w pierwszej kolejności to nadmierna reakcja zęba na zimno i na słodkie pokarmy. Dodatkowo charakterystyczny jest ból, który łatwo przypisać do konkretnego zęba. Ten stan po łacinie nazywamy reversible pulpitis, czyli odwracalne zapalenie miazgi. (Miazga to miejsce w środku zęba, w którym zlokalizowane są nerwy i naczynia odżywiające zęba) Na tym etapie właściwym leczeniem jest usunięcie próchnicy i założenie wypełnienia. Miazga w większości przypadków regeneruje się.

Jeśli zignorujemy te objawy to odwracalne zapalenie miazgi (reversible pulpitis) przechodzi w nieodwracalne zapalenie miazgi (irreversible pulpitis). Charakterystycznym objawem jest niezależny od żadnych bodźców, samoistny (często nocny) ból. Dodatkowo niełatwo go zlokalizować, promieniuje on na dalsze części twarzy. Ząb bardzo silnie reaguje na zimno. Właściwą terapią jest tutaj usunięcie próchnicy i leczenie kanałowe. Nie da się już uratować miazgi. Jest ona nieodwracalnie zainfekowana przez bakterie.

Nieleczone zapalenie miazgi rozwija się dalej. Bakterie rozprzestrzeniają się wzdłuż kanału i dochodzą do kości, do okolicy wierzchołka zęba. Procesy zapalne powodują zmianę kości w tkankę zapalną, ziarninę. Na tym etapie istnieje niebezpieczeństwo powstania przetoki, procesu w którym zapalenie rozprzestrzenia się na sąsiednie tkanki. W najgorszym scenariuszu może dojść nawet do zapalenia osierdzia, czy sepsy i w rezultacie śmierci pacjenta. Jedyną alternatywą leczenia jest leczenie kanałowe, lub usunięcie zęba. Po usunięciu przyczyny zapalenia poprzez przeczyszczenie kanałów pełnych bakterii, lub całkowite usunięcie korzeni, tkanka kostna, która znajdowała się wokół wierzchołka regeneruje się a ból przechodzi.

Wszystko o leczeniu Kanałowym

Widoczna część zęba to korona i korzeń, który zanurzony jest w zębodole w kości.

Zewnętrzna część korony otulona jest najtwardszą tkanką w naszym organizmie zwaną szkliwem. Szkliwo jest bardzo twarde i gładkie co stanowi naturalną barierę dla bakterii

Pod szkliwem znajduje się zębina. Jest podobna do kości i zawiera kanaliki wypełnione cieczą, które są połączone z wnętrzem zęba, czyli miazgą. Dlatego przy odsłoniętej zębinie pojawiają się kłujące, łatwe do zlokalizowania, bóle.

Miazga to tkanka w postaci żelu. Zawiera jest tkankę łączną – kolagen, rozmaite komórki, naczynia krwionośne i nerwy. Odżywia zęba i reaguje na bodźce z zewnątrz takie jak zimno i ciepło. Dodatkowo daje nam znać przy Pulpopatiach, czyli chorobach miazgi. W 95% procentach odpowiedzialna jest za to próchnica. W pierwszy

procedura implantacji

NASze statystyki

1 +
ilość wkręconych implantów

Oznacza to, że mamy w tym duże doświadczenie w implantologii

1 +
zadowolonych pacjentów

Zmieniliśmy już wiele uśmiechów

91 '
rok w którym wkręciliśmy pierwszy implant

Jesteśmy jednym z pierwszych gabinetów w Szczecinie stosującym implanty

Dlaczego akurat my?

Lekarz Implantolog Protetyk
Wojciech Gąsienica-Ciułacz

Implantolog i Protetyk stomatologiczny

Jesteśmy Rodzinną Firmą

W przeciwieństwie do dużych, sieciowych gabinetów stomatologicznych poświęcamy wystarczająco dużo czasu naszym pacjentom, aby podjąć właściwe decyzje i uzyskać pożądany przez pacjentów piękny i zdrowy uśmiech.

Mamy wszystko czego potrzebujesz

Oferujemy pacjentom bardzo szeroki wachlarz usług stomatologicznych. W cenie leczenia proponujemy pobyt w hotelu na terenie obiektu. Specjalizujemy się w kompleksowym leczeniu. Mamy do dyspozycji lekarzy z różnych dziedzin stomatologii.

30 letnie doświadczenie

Nasz chirurg może poszczycić się 30 letnim doświadczeniem, 4500 implantów i ponad 1000 zadowolonych pacjentów.

Hotel w cenie leczenia

W cenie kompleksowego leczenia oferujemy hotel, który znajduje się nad naszym gabinetem

Jestem zdecydowany i co dalej?

Kontakt pacjenta z nami

Możliwe opcje kontaktu
- telefon +48 91 461 42 06
-formularz kontaktowy
-email info@apoloniadental.pl

Analiza przypadku, propozycja trzech opcji leczenia

Po uzyskaniu od Państwa formularza kontaktowego, maila, telefonu analizujemy dany przypadek i proponujemy 3 opcje leczenia. Od tej najbardziej ekonomicznej do luksusowej.

Wybór opcji leczenia

Na szczegółowe omówienie opcji leczenia zapraszamy do gabinetu. Wyjaśnimy wady i zalety każdej możliwości leczenia i razem zdecydujemy co będzie najlepszym rozwiązaniem.

Najczęściej Zadawane pytania i odpowiedźi

Implanty to najlepsze, znane nam do tej pory, alternatywy dla naturalnych zębów. Frezowane z tytanu, poddane obróbce cieplnej i kwasem w celu powiększenia powierzchni są idealnym biomateriałem, który integruje się z kością. Po zabiegu wprowadzenia implantu i procesie gojenia, przykręcany jest łącznik, na który mocowana jest korona. Korona w sposób nie do rozpoznania zastępuje naturalnego zęba. Implanty mogą być wprowadzane zamiast pojedynczych zębów. Dodatkowo możliwe jest wykorzystanie implantów do podparcia mostów, lub protezy poprzez, tak zwaną, superkonstrukcje.

W trakcie zabiegu, najczęściej w znieczuleniu lokalnym, implant jest umieszczany w kości jako “sztuczny korzeń zęba”. W następnej fazie na implantach przykręcana jest konstrukcja, na której mocowana jest korona, most, lub proteza, w zależności od liczby implantów i planowanego leczenia.
KONSULTACJA I ANALIZA
Pierwszą wizytą jest konsultacja. Odpowiadamy wam wtedy na wszystkie pytania i razem dążymy do zaplanowania optymalnego lecznia na podstawie wstępnej analizy uzębienia. Lekarz z pacjentem wybierają najlepszą opcje, która pod względem finansowym i estetycznym spełnia oczekiwania pacjenta.

ZABIEG I OSEOINTEGRACJA
Następnie w znieczuleniu ogólnym wprowadzane są implanty. Jeśli nie ma wystarczającej ilości kości do wprowadzenia implantu, konieczna jest odbudowa. W zależności od rodzaju kości i wybranej przez nas techniki od zabiegu wprowadzenia implantów do ich obciążenia mija od 3 do 6 miesięcy (czas na integracje implantów z kością nazywany równierz oseointegracją). Na okres gojenia pacjent dostaje tymczasową koronę, most, lub protezę. W tym czasie implanty są niewidoczne.

GOTOWA PRACA
Po wgojeniu implantów, są one odsłaniane i robiony jest wycisk. Następnie praca wykonywana jest przez technika dentystycznego. Tydzień później pacjent przychodzi do gabinetu na przymiarkę, gdzie sprawdzany jest kolor zębów i komfort pacjenta.
Implanty mają najwyższy odsetek powodzenia ze wszystkich zabiegów chirurgicznych w stomatologii. Zawdzięczamy to biokompatybilnemu tytanowi, który z łatwością integruje się z kością. Różne badania naukowe wskazują na 97-99% skuteczności oseointegracji (integracji implantu z kością). Jeśli zabieg pomimo tego nie powiedzie się, powtarzamy go na nasz koszt.
Są powody dla których implanty są lepszym rozwiązaniem niż mosty.

Most uzupełniający jednego zęba kosztuje około 3200zł a implant z koroną około 4500zł.

Most wymaga oszlifowania sąsiednich, często zdrowych, zębów. Implanty nie wymagają żadnych zabiegów na zębach sąsiednich. Po usunięciu zęba kość, która go otaczała, zanika, degeneruje. Implanty, integrując się z kością, zapobiegają temu prozesowi.

Kandydaci na implanty mają przede wszystkim dobrą hygiene jamy ustnej. Ważnym aspektem jest także ogólny stan zdrowia. Palenie papierosów znacznie utrudnia gojenie i ma negatywny wpływ na integracje implantu z kością. Dlatego u palaczy stosujemy szczególne środki ostrożności. Niektóre leki takie jak bisfosfoniany ingerują w metabolizm kostny i podwyższają ryzyko niepowodzenia. W dzisiejszych czasach nie ma jednak absolutnych przeciwskazań na zabieg implantacji. Dlatego można śmiało powiedzieć, że zabieg można zrealizować u każdego pacjenta pod warunkiem, że dba o higienę jamy ustnej.

Implanty mogą być podparciem dla protez wyjmowanych. Dzięki czemu znacznie poprawiają komfort, estetykę i dykcję.

Protezy wyjmowane są tanim i szybkim rozwiązaniem na braki zębowe. Niestety nie trzymają się dobrze i przyczyniają sie do zaniku kości poprzez nacisk na śluzówkę i kość, co sprawia, że szybko przestają pasować i uwierają.

W zależności od kondycji i zdrowia kości implanty mogą być wprowadzone w dniu usunięcia zęba. Procedura ta nazywa się implantacja natychmiastowa. Jeśli mamy doczynienia z infekcją przy korzeniu zęba, (parodontitis apicalis), czekamy od 3 do 6 miesięcy na regenerację kości. Po tym okresie wszczepiany jest implant.

Dobrze zrobiona korona znakomicie wpasowuje się w łuk zębowy. Po paru tygodniach będziesz traktować implant jak własnego zęba a zespół Apolonia Dental pomoże Ci zrozumieć jak dbać o jego higiene aby służył Ci do końca życia.

Higiena jamy ustnej odgrywa ważną rolę, nie tylko w zdrowiu zębów, ale także przyczynia się do polepszenia zdrowia ogólnego jak pokazują badania naukowe. Implant wymaga szczególnej higieny, gdyż bardziej niż zęby włąsne narażony jest na działanie bakterii. Nasz zespół pokaże Ci jak o niego dbać aby służył Ci jak najdłużej. Implant należy czyścić specjalną nitka do zębów i małymi szczoteczkami przeznaczonymi do przestrzeni międzyzębowych.

oferujemy darmową konsultacje online

Darmowa konsultacja online