Apolonia Dental Szczecin

Historie naszych pacjentów

Barbara-przed-po

Barbara

Pacjentka zgłosiła się z nieestetycznymi i niefunkcjonalnymi 4 siekaczami górnymi i dolnymi z licznymi wypełnieniami. Brak podparcia na bokach wyrostek przednich górnych siekaczy uległ wydłużeniu, powodując u pacjentki nieestetyczny uśmiech dziąsłowy.

Zaproponowaliśmy jej 3 opcje uzupełnień na implantach: mosty na stałe na 4 implantach, protezy wyjmowane na 4 lokatorach i te same protezy na 2 lokatorach.

Pacjentka ze względów finansowych zdecydowała się na ostatnią opcję.

Wykonano cyfrowe planowanie uśmiechu DSD. Na podstawie tego wydrukowano szablon chirurgiczny do redukcji kości
i wszczepienia implantów. Po zabiegu zeskanowaliśmy matryce lokatorów na świeżo wszczepionych implantach i wyfrezowaliśmy protezy z PMMA zgodnie z wcześniejszym projektem dopasowanym w ustach pacjentki. Następnie,
w kolejnym dniu zaakrylowaliśmy czapeczki w nowych protezach.

NeIGEL

Pacjent zgłosił się do nas z protezą szkieletową u góry. Pozostałe zęby u góry to 16, 17, 14, 13, 23, 24. Po wielu wizytach u dentysty, jego zdaniem, bez pożądanego efektu, chce poprawić estetykę swojego uśmiechu i chciałby gryźć ulubione potrawy bez obaw, że spadnie mu proteza.

Zaproponowaliśmy dwie opcje:

Pierwsza opcja zakładała pozostawienie 14, 13, 23, 24, ekstrakcję 16, 17, wszczepienie implantów 17, 15, 27, 25 i wykonanie mostów na implantach i na własnych zębach 14-13-23-24. Leczenie to zajęłoby około 7 miesięcy i zakładało podnoszenie zatok, odbudowę kości w regionie 13-23
i użytkowanie protezy wyjmowanej na okres gojenia.

Druga opcja to cyfrowy plan uśmiechu i na jego podstawie wykonanie szablonu chirurgicznego do wszczepienia implantów. Następnie usunięcie pozostałych zębów w szczęce, wszczepienie implantów i osadzenie tymczasowego mostu na stałe na czas gojenia, a następnie wymianę mostu tymczasowego na stały po okresie 3 miesięcy.

Pacjent, ze względu na krótszy czas leczenia i mniejszą ilość wizyt, wybrał drugą opcję.

niegiel-przed-po
wioletta-przed-po

Wioletta

Pacjentka zgłosiła się ze złamaną koroną dwójki. Poza tym brakowało jej jeszcze 16, 26 i 24. Wszystkie pozostałe zęby na górze mają korony. Uśmiech dziąsłowy – siekacze są około 4 mm niżej niż być powinny według cyfrowego planowania uśmiechu.

Zaproponowaliśmy jej dwie główne opcje leczenia:

Zdjęcie koron i zmiana na korony tymczasowe. Leczenie ortodontyczne intruzja górnych siekaczy i przedtrzonowców, które z powodu braku podparcia na dole przeszły ekstruzje. Po leczeniu ortodontycznym, które trwałoby około 2 lata, i podniesieniu obu zatok wszczepilibyśmy 2 implanty w regionie 16, 26 i zrobiliśmy korony i mosty na implantach i zębach własnych.

Druga opcja zakładała cyfrowe planowanie uśmiechu DSD ustawienie nowej pozycji zębów. Do tej pozycji zębów zaplanowano redukcję kości i pozycje implantów. Zabieg zakładał usunięcie pozostałych zębów w szczęce i wszczepienie implantów w zaplanowanych pozycjach do nowo ustawionego łuku zębowego, a następnie osadzenie pracy tymczasowej na 6 implantach na okres gojenia 3 miesięcy. Po tym czasie nastąpiła wymiana tymczasowego mostu na implantach na most docelowy, cyrkonowy.

Pacjentka wybrała opcję nr 2 ze względu na krótszy czas leczenia.

Dlaczego akurat my?

Endodoncja-Szczecin-Wojciech-Gasienica-Ciulacz.jpg
Wojciech Gąsienica-Ciułacz

Implantolog / Stomatolog

30 letnie doświadczenie

Specjalizujemy się w kompleksowym leczeniu mając do dyspozycji lekarzy z różnych dziedzin stomatologii. Nasz chirurg może poszczycić się 30 letnim doświadczeniem i ponad 2500 wkręconych implantów. Wykonujemy zabiegi z zakresu endodoncji, jak i chirurgii stomatologicznej: leczenie kanałowe, usuwanie zatrzymanych w kości zębów, resekcje wierzchołków korzeni, skomplikowane ekstrakcje zębów.

Jesteśmy Rodzinną Firmą

Gabinet stomatologiczny Apolonia Dental to firma rodzinna. W naszym gabinecie każdy stomatolog pracuje na swoją własną opinie. Dlatego też oferujemy leczenie kanałowe pod mikroskopem, po to by poświęcać pacjentom tyle czasu, ile faktycznie potrzeba. Przeprowadzić dokładną analizę problemu, jak najdokładniej oczyścić i wypełnić kanał, a w efekcie uzyskać pożądany oraz długotrwały efekt leczenia. Naszym celem jest to by prowadzona przez nas endodoncja pozwalała ulżyć pacjentom w nagłym i silnym bólu zębów oraz pomóc uzyskać piękny i zdrowy uśmiech.

Mamy wszystko czego potrzebujesz

Oferujemy pacjentom pomoc doraźną, w pilnych sytuacjach, gdy silny ból zęba nie pozwala im normalnie funkcjonować. Przeprowadzamy rozpoznanie i wdrażamy leczenie przeciwbólowe i przeciwzapalne. W zależności od potrzeb pacjentów, nasz endodonta może przeprowadzić leczenie próchnicy, w tym leczenie kanałowe, również pod mikroskopem, a jeśli sytuacja będzie tego wymagać zrealizować estetyczną odbudowę zębów.

KONTAKT Z NAMI

Dotrzyj do nas

ul. Gryfińska 62A
(pierwsze piętro - numer 3 na domofonie)