lipiec 2022

Kawa lody i drinki po wszczepieniu implantów zębów

Kawa, lody i drinki po wszczepieniu implantów zębów

Zabieg wszczepienia implantów jest dość poważną ingerencją w strukturę tkanek i kości. Stad też istnieje szereg zaleceń, które nakazują osobom po implantologii powstrzymanie się od pewnych aktywności oraz spożywania niektórych pokarmów. Analizując zapytania, jakie padają na grupach dyskusyjnych w Internecie widzimy, że wciąż dla wielu pacjentów nie jasne jest to czy po zabiegu mogą jeść lody i pić kawę. Przyjmowanie obu tych pokarmów nie obciąża przecież zgryzu, a więc nie może spowodować uszczerbku w rejonie świeżej rany. Jak to zatem jest z kawą i loda? Można, nie można, a może wręcz warto?

Proteza na implantach czy tradycyjna proteza co wybrać

Proteza na implantach czy tradycyjna proteza – co wybrać?

Brak zębów to bardzo duża dysfunkcja, wpływająca na cały nasz organizm i samopoczucie. Powoduje problemy nie tylko natury fizycznej, ale i psychicznej. Mamy kłopoty z przyjmowaniem wielu pokarmów, w efekcie musimy mocno zmienić swoją dietę, zrezygnować z ulubionych potraw. Przestajemy się uśmiechać, a z czasem unikamy kontaktów międzyludzkich. Nie dziwi więc fakt, że dużą popularnością cieszą się tzw. sztuczne zęby. Nie są wolne od wad, ale dają nam poczucie bezpieczeństwa i pozwalają na utrzymanie dotychczasowych nawyków żywieniowych. I tak finalnie stajemy przed wyborem ? proteza ruchoma czy proteza na implantach? Co wybrać? Jakie są wady i zalety obu rozwiązań?